הכן גופך לחורף

החורף מאופיין בריבוי שפעות והצטננויות ודלקת ריאות, שהיא הסיבוך של השפעת.
זאת, משלוש סיבות עיקריות: הוירוסים "אוהבים" קור, אנשים נוטים להתכנס בחללים סגורים ובלתי מאווררים, ומערכת החיסון נחלשת בחורף.
הקור מחליש את מערכת החיסון, לוקח לגוף לפחות חודש להסתגל לקור, גורמים נוספים להחלשת מערכת החיסון הם: תת תזונה, השמנת יתר, לחץ נפשי מתמשך, עייפות וחוסר שינה, ומחשבות שליליות.
ברפואה המערבית אין תרופה אחת ומיוחדת לחיזוק מערכת החיסון, קיימות תרופות מהנדסה גנטית הניתנות ע"י רופא במצבים קיצוניים.
חיזוק מערכת החיסון נעשה ע"י ניהול אורך חיים בריא, הכולל: 
לבוש מתאים: בשכבות הנתנות להסרה בהתאם לשעות היום,
שינה טובה: 6-8 שעות ביום,
פעילות גופנית: אירובית כגון: הליכה, מרגיעה כגון: יוגה, צ'יקונג,
תזונה מאוזנת ומחממת,
קיימים גם צימחי מרפא לחזוק המערכת החיסונית, חשוב לצרוך אותם רק ממקור מהימן ובדוק כדי למנוע תופעות אלרגיה והרעלה,

תזונה לחזוק מערכת החיסון חייבת להכיל יסודות קורט כמו: אבץ, ברזל, סלניום, ונחושת,
וויטמינים A,B,C,E, חומצה פולית, ניאצין וD
כל אלו נמלאים בירקות עלים, נבטים, אגוזים, ושקדים.
חלבונים ניתן לקבל משילוב של קיטניות כגון עדשים וחומוס, עם דגנים כגון שיבולת שועל, גריסים, קינואה וכוסמת.
בתזונה מאוזנת ניתן לקבל את כל המרכיבים הנחוצים לנו, לכן אין צורך בתוספי מזון חוץ מויטמיןD, לאנשים בריאים בדרך כלל, אלא רק מעל גיל 70 עד 75.
תזונה עתירת שומנים גורמת ליצירת רדיקלים חופשיים הפוגעים בתאים ופוגעת במערכת החיסונית.

מצבי לחץ נפשי מתמשך וכרוני גורם לגוף לייצר קורטיזול, אדרנלין ונוראדרנלין ברמות גבוהות שגורמות לפגיעה במערכת החיסון,
עייפות וחוסר שינה גורמים ליאוש שמגביר חוסר שינה ועייפות, גם הוא גורם לירידה בעמידות הגוף,
בנוסף אלכוהול יותר מכוס ביום ועישון גם הם גורמי פגיעה במערכת החיסון.

מזונות מחממים:
ירקות: פלפל אדום, גזר, סלק, חרדל, ארגולה, גרגיר, בזיליקום, בצל, שום, צנונית, ולפת,
למרות שניתן להכינם כסלט הם נחשבים כמחממים.
פירות:תפוחי עץ, אגסים, חבושים, גויאבות, פירות יער אדומים,
ניתן לשלבם בשייקים עם עלים ירוקים וזירעי ציה ופשתה.
מרקים לתבשילים של קיטניות ודגנים המוזכרים לעיל.
תבלינים מחממים: קינמון, זנגוויל, כמון, פלפל שחור, ציפורן, הל, פפריקה חריפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.